Augusti nalkas

Snart augusti, imorrn fyller jag 27 år : )!
Sitter på jobbet nu efter en lugn natt, inte så mycket att göra. Gårdagen var lugn, var ner till stugan käkade lite grillat. Sen hem och vila mig iform inför nattpass.
Blir inte så mycket mer rader nu, är så jävla trött!

Hårte

Gårdagen var en sovdag efter en hektisk natt på akuten. När jag väl vaknat så åkte jag ner på stan för att möta Sofie. Min sambo Marie ringde igår också, var ett tag sen : ) Snart så bor jag där för jämnan!

Vilken kväll vi hade igår, först åkte vi till min stuga i Galtström med en present som Sofie köpt till min mamma, någon grej som ska pryda trädgården, köpte den av Emma på butik Anneli, fint värre.

Från Galström så åkte vi vidare till Sofies stuga i Hårte, först en tur via ICA Gnarp för att handla någon form av middag. Efter ett tags funderande så blev det kyckling tandoori, fryst. Framme i Hårte tillagde vi maten och sen såg vi på allsång på skansen. var inget bra program tyckte jag, jävla dåliga artister. Vid 21 tiden så tog vi en löprunda på ca 2,5 km, skön luft, hade inte rört på mig under vecka men det gick rättså lätt ändå.

Senare på kvällen så bestämde vi oss för att ta en tur med båten och lägga ut lite nät, siknät!

Imorse upptidigt för att vittja nät, blev en bra fångst, 9 sik och 3 abborrar. Fisken överlämnades till Mats som fick uppdrag att röka dem.

Idag så tog vi en biltur till Hudik, käkade middag där och kollade runt. Sen åkte vi hem till Sundsvall. Ikväll tar vi en tur till slädaviken och övernattar därute. Denna vecka känns som vi är på stugturné.

Hemmaplan

Då var man tillbaka efter en intesiv vecka med resor. Har varit skoj och intressant. Solen har lyst som bara den så både jag och Sofie har blit vit solbrända, kunde bli lite mer brun än vad jag är : )

Idag så ska vi till Alnö och kolla till Cadeskogs stuga, vi är ju stugvakter i en vecka, ska sova där också, hoppas vädret blir fint. Sen blir det en tripp till Birsta city, måste kolla om det hänt nåt nytt.

Det var allt så länge....kommer nån bild ikväll!

Skåne

Är nu i Skåne, härligt väder och soligt som bara den. Idag har det varit 25 grader så det tar på. Fullt upp att göra här på räddningsskolan men det har flytit på. På söndag bär det av hemåt.  Hinner inte skriva mer.....

Snart ledigt

Sista natten på jobbet innan min ledighet åh vad skönt. Har varit körigt på akuten inatt, massa Bröstsmärtor. Imorgon bör det av på resa neröver, blir borta tills nästa söndag.

Idag har jag sovit bort hela dagen känns det som, Sofie och jag var ner och åt lite kinamat tll middag, mumsigt : )

Kommer inte på mer att skriva..dröjer ett tag till nästa blogg uppdatering men då är det laddat!

Regn

Ja idag har det regnat hela dagen, vad trist. Inte ens en liten solstråle. Haft det lugnt iallafall, var ej motiverad till träning så det får vänta tills imorrn. När Sofie slutade så åkte vi till Blå gul pizzeria i Haga, sist jag var där var när jag bodde på Haga.
Efter det så åkte vi ut till Alnö och slädaviken för att hälsa Bertil och Fia, Anna och Erik var kvar inne i stan. Hade ju aldrig varit på släda,var fint där trots dåligt väder. Sen drog vi vidare till Sofies Mormor och morfar för att hjälpa dem med golfresultat. Vräkte i mig fika, var så jäkla gott med nybakta bullar, 4 st blev det : )

Kvällens sista aktivitet blev att ta emot Johanna på tågstationen, hon har varit i Spanien i flera månader. Sofie hade ordnat en fin blombukett.  Johanna är sommarklädd när hon kliver av, regnet bara öser ner och det är kallt. Kramkalas och blomutdelning, sen så åkte vi hem.

Imorgon är vi lediga så då blir det nåt upptåg, vet ej vad.

Gatufesten

Ja nu är gatufest veckan avklarad. Gick fort men det har varit skoj trtos det dåliga vädret. Lägge rut alla bilderna fårn veckan här nedan.

Torsdag:Strålande dag, 25 grader varmt, hämtar Fredde och Rikard på busstationen. Tar en sväng förbi systkemet sen upp till Ganloholm för inkvartering. Grabbbarna får övervåningen med ett rum var. När Sofie slutat vid 18 tiden så åker vi ner på stan och provar första mat/öl tältet. Första artisten att se blir  Salem Al Fakir, jävla drag när han kör igång, första gången jag se och hör han. När allt är som bäst så ska jag vidare till Akuten för jobba natt, lite trist att lämna när det är som roligast.

Fredag: Vaknar vid 12 tiden efter en tuff natt på jobbet. Vädret är ostadigt men vi åker ner på stan och tar en vandring, Fredde köper fliflopp och solglasögon. Sen käkar vi på max och åker hem för att för ladda inför kvällen. Förfesten blir borta vid Bydalen hos någon kompis till Maria, sådär skoj kä'nde inte en människa men det ordnande sig ändå. Tyvärr så var det sånt skitväder när vi kom ner på stan så vi hängde i Daltonstältet sen åkte vi hem, tidig sorti på kvällen.

Lördag: Jag sover till13, så himla trött. vi drar ner på stan för att fika med klasskompis Maria på Waynes, sitter där några timmar och kör polissnack. Sen iväg och handla för att göra en middag tillsammans, efter att ha ätit gott så drog vi vidare till en förfest i Östra Granloholm. Blev  där i några timmar sen tog vi taxi till staden. Regnet öste ner, men vi såg Jerry Williams och Timbuktu, sen drack några cider, åt älgkebab och sen åkte vi taxi hem!

Söndag: Vaknar vid 10 tiden, jävligt trött och något bakis, kör ner RIkard och Fredde till Navet där de skulle få åka bill till 08-land.

Bouleklot

Idag så har jag och Sofie varit på äventyr, efter att ha konstataerat att ingen av Sundsvalls sportbutiker säljer riktiga Bouleklot så lyckades jag göra ett fynd trots allt. Genom att besöka en liten sportbutik i Njurundabommen så fick vi adressen till en herre som sålde hemma. Vi åkte dit och köpte ett par fina klot som jag ska ge pappa på hans födelsedag på torsdag!

Träffade Lars på stan vid 13 tiden och vi tog oss en läsk på torget och spanade in öl tälten. Stora scenen har kommit upp också!

I kväll ska jag och Sofie prova mat i något tält!

Gatufestvecka

Nu går veckorna fort, bara för det är sommar. Förra veckan så jobbade jag tills på onsdagen sen åkte jag och emma till stockholm, vi hade trevliga dagar där. tanken var att jag, Rikard och fredde skulel till Danmark också men Rikard fick förhinder så det får skjutas på framtiden. Hann inte med att umgås så mycket med lägenhetsvännerna heller men det kommer, siktar på augusti.

Åkte tillbaka till Sundsvall på lördagen, har ledigt fram tills på onsdag natt nu. Har hunnit med både styrketräning och löpning.  Denna veckan är det gatufest också, ska gå fredag och lördag. Fredde och Rikard ska komma hit från Stockholm så det blir utgång. Kanske blir fotbollsmatch på lördag, GIF har ju hemmamatch och nu när de vinner så vill man ju se!

Igår var vi stugan en snabbis och spelade kubb, pappa och jag vann med 2-1 i matcher.  Idag jobbar på Sofie, hon slutar vi 18 så då hittar vi på nåt!