Förhörsövning


Då var man tillbaka på Polishögskolan då. Var en bra vecka hos Polismyndigheten i Västernorrland, Sundsvall : )


De första dagarna var ju med trafiken, hände inte så mycket. Däremot var fredag kvällen och natten mer fylld av händelser. Var på allt frå rånarjakt i skogen till misshandelsfall. Fick faktikst hjälpa till där med sjukvården. Var intressant att se hur polishunden agerade under jakten i skogen, det gick bra fort som hade fullt upp med att hänga på


På lördag var Rikard och jag ut på Oscar, Sundsvalls bättre uteställe. Var mycket trevligt, tyvärr var det lite folk. Men vi kan ju roa oss ändå vi.



Idag så ska vi ha förhörsövning, känner mig lite klyven inför detdär, kul att förhöra men är inte så påläst som jag kanske borde vara. Men det ska nog gå bra.


Ikväll så ska jag och resten av basgruppen vara figuranter åt NI, Nationella insatsstyrkan Polisens enehet för lite tuffare uppdrag. Jag ska spela en kriminell som lejt en yrkesmördare att utföra ett uppdrag. Berättar mer i nästa blogg inlägg.....


Som vanligt så längtar jag efter min Sofie, var skönt att få ha en vecka med henne. Snart Thailand bara några veckor kvar nu!


Var allt för idag............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback